خط خطی با ابزار غیر متداول

آیا تا به حال به این فکر کردید که به جای قلمو، مداد رنگی و ... دیگر ابزار متداول نقاشی، از چه وسایلی می تونیم برای خط خطی و نقاشی استفاده کنیم؟

پیشنهاد می کنم خط خطی کردن با چرخ های آغشته به رنگ ماشین های اسباب بازی را روی مقوای فابریانوی مشکی امتحان کنید. انتخاب هوشمندانه شما در برگزیدن ماشین هایی با طرح چرخ های متفاوت،کسب تجربیات متفاوتی را در بر خواهد داشت. 

به طور مثال: خطوطی که یک ماشین تولید می کند ( یک خط موازی ) با خطی که یک موتور از خود به جا می گذارد کاملا متفاوت است.

ترکیب تصادفی رنگ ها روی مقوا نیز تجربه ای دیگری از این فعالیت است.

نکته: رنگ اکریلیک برای این فعالیت بسیار مناسب است. اما دوستانی که کودکان زیر دو سال دارند می توانند از رنگ انگشتی استفاده کنند. 

این فعالیت برای کودکان 1 تا 6 سال جالب، دوست داشتنی و سرشار از تجربه خواهد بود.



پاسخ به پرسش های متداول شما عزیزان

در پاسخ به دوستان عزیزی که خواسته بودند دسته بندی سنی هر بازی رو اعلام کنم ...

 همان طور که در توضیح این وبلاگ نوشتم این فعالیت ها برای کودکان 2 تا 3 ساله ترتیب داده شده. دوستانی که کودکان کوچک تر یا بزرگ تری دارند می توانند با الهام از این فعالیت ها و با توجه به توانایی کودک، سطح بازی ها را تغییر دهند.

درباره ی کارگاه های پدر و کودک:

کارگاه های پدر و کودک برای اعضای کارگاه، ماهی یک بار، بعد از اتمام دوره هر ماه، برگزار خواهد شد.

گروه سنی مورد پذیرش در کارگاه های مادر و کودک:

کودکان 1 تا 3 سال

گروه سنی مورد پذیرش در کارگاه هنر و خلاقیت:

کودکان 3 تا 6 سال

تلفن تماس من : 09362906933

خبر   خبر   خبر

برگزاری کارگاه های هنر و خلاقیت مریم مردوست در میدان سرو سعادت آباد

جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر : 09362906933


تشخیص در پوش مناسب

ظرف های گوناگونی را که دارای درپوش هستند و بتوان در آن ها را باز و بسته کرد، مانند قابلمه ها و بطری ها و ... انتخاب کنید و آن ها را در اختیار کودک قرار دهید تا با باز و بسته کردن در ظرف ها مهارت های دستی اش را رشد دهد. سپس از کودک بخواهید تا در مناسب هر ظرف را از بین درها جستجو کند و روی ظرف مورد نظر قرار دهد. 

اگر محرک های لازم فراهم نشود ...

برای ترتیب دادن بازی ها و سرگرمی ها جهت کودکان پیش دبستانی نیازی به تدارک و تهیه ی وسایل خاص و گران قیمت نیست. زیرا اغلب این وسایل در خانه و مهد کودک به آسانی یافت می شوند. کودکان برای یادگیری آن چه که در پیرامونشان می گذرد آمادگی کامل دارند و اگر برای آن ها محرک های لازم و کافی فراهم نشود خسته و بی حوصله خواهند شد. از این رو نقش بزرگسالان در یاری دادن و ایجاد انگیزش در کودک به منظور تمرین مهارت های جدید و بازی های خلاق بسیار مهم و اساسی است.

 فرشته های مهربون روزتون مبارک  

عروسک های انگشتی _ دستکشی و چوبی

این نوع اسباب بازی ها در پرورش عواطف کودک نقش بسیار ارزشمندی دارند. به طور کلی کودک میتواند مطابق میل خود با آن ها بازی کند نقش های مختلف به آن ها بدهد و از این طریق احساسات خود را بیان نماید. علاوه بر این او را به حرف زدن ترغیب می کنند.

هر چه اسباب بازی ساده تر باشد بیشتر باعث تحریک نیروی تخیل کودک می شود. این اسباب بازی ها باید هم نرم باشند و هم از نظر اندازه مناسب تا کودک بتواند به راحتی آن ها را در دست گیرد.

عروسک های قابل شست و شو و در عین حال نرم که کودک بتواند به آن ها لباس بپوشاند یا لباس آن ها را در آورد برای کودک جذابیت بیشتری دارند.

با یک لنگه جوراب یا دستکش می توانید یک عروسک دستکشی درست کنید. از دکمه یا مهره برای آن ها چشم و بینی و از کمی پارچه زبان و از کاموا به عنوان مو استفاده کنید. این کار را می توانید روی قاشق های چوبی هم امتحان کنید و با آن ها عروسک های نمایشی بسازید. 

تجربه من : با قرار دادن یک عینک بر روی لوله قوری و باز و بسته کردن در قوری هنگام صحبت کردن قوری تونستم یک عروسک با مزه برای بچه های کلاسم بسازم. این کار رو میشه با قابلمه های کوچک و بزرگ امتحان کرد و یک خانواده چند نفری از قابلمه ها رو ساخت و به جاشون حرف زد.

Mardoust creativity workshop در فیس بوک فعال شد.

دوستان عزیز می توانند خبرهای کارگاه ها را در این صفحه دنبال کنند.

ثبت نام در کارگاه مادر و کودک

دوستان عزیزجهت ثبت نام و رزرو درکارگاه های مادر و کودک ویژه کودکان دو تا سه ساله کافیست نام کودک - تاریخ تولد کودک ( روز / ماه / سال ) و شماره همراه مادر را به آدرس زیر بفرستید.

www.maryam_ixi@yahoo.com  

هنرمندانی که می توانید آثارشان را همراه فرزندان ببینید.

تصاویر نقاشی های غارها 

مری کاست _ Mary Cassatt _ آثار پاستل زیبا _ اغلب تصاویر کودکان

هنری ماتیس _ Henry Matisse _ خطوط و طرح های خارق العاده

همراه با کودک به یک اثر هنری نگاه کنید و فرزندتان را تشویق کنید به آن نگاه کند و بدون نگرانی از اینکه آنچه میگوید صحیح است یا نه در مورد آن صحبت کند.